Viestiketju: Jeep XJ Adventure
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 08.12.2014, 15:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Tein huvikseni koehitsauksia irrotettuun ylätukivarren kiinnikkeeseen ja XJ:n knuckleen. S355 levyä hitsasin 12.51 langalla kylmänä pienaan. Ei halkea, mutta pari napsua vasaralla lohkaisee sen valunpuolelta irti HELPOStI, niin kuin arvattua oli. Molemmat valukappaleet samaa matskua muuten.
WJ:n knucklet on tietääkseni eri matskua kuin XJ:n, niihin on hitsattu ihan migilläkin kunnon esilämmityksen ja hitaan jäähdytyksen yhdistelmällä. Ainakin omiin WJ:n knuckleihin tarttui migillä hienosti, ja rälläkällä koitettuna ne on terästä, ei rautaa.

Työpaikan konekorjaamon hitsari koitti mullakin alkuperäisen valukorvakkeen parittamista S355- levyyn kun varmistettiin matskun laatua, ei se siinä peruspuikolla pysynyt. Certaniumilla jäi kiinni oikein hienosti. Helppoahan on koittaa rälläkällä matskua, kipinän väristä näkee yleensä onko valuterästä vai valurautaa. Punainen/ oranssi on valurautaa, kirkkaampi valuterästä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.12.2014 15:04
Vastaa lainaten