Viestiketju: Anarkistit
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 07.12.2014, 21:53
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Sitäkin huolimatta ainakaan minulta ei liikene minkäänlaista ymmärrystä tuolltaiselle toisten omaisuuden tuhoamiselle.
Suomessa on jotkut asiat muuttunut huonoon suuntaan mun elinaikana:
- kouluammuskelut
- lapsiperheiden vakavat ongelmat
- uudenlainen ääriliikehdintä
- päihteiden lisääntyminen
- ulkomailta tuleva rikollisuus

Nämä saattaa kuitenkin olla jäävuoren huippu ja jotkut suuremmat ongelmat on näiden takana.

Oma veikkaus on, että Suomessa ei koeta olevamme "kaikki yhtä suurta perhettä" vaan on vähän jotain samantapaista jakaantumista kuin punaiset ja valkoiset kansalaissodassa.

Miksi sitten juuri linnanjuhlien aikaan tapahtuu näin kuin tapahtuu? Monethan varmasti kokee moiset juhlat mukavana ajanvietteenä ja jopa kansaa yhdistävänä. Osa taas saattaa kokea jotain muuta. Vaikea sanoa mitä tarkkaanottaen.

Itselle jäi mieleen Turusta kun siellä oli rauhanomaista liikehdintää kaupungilla ja oli jonkinlainen armeijan telttaa muistuttava laitettu pystyyn kirjaston lähelle. Kaupungin silmäätekevät eivät ilmeisesti sellaisestakaan tykänneet. Itse ohimennen menin kysymään teltasta minkälaisella asialla porukka on ja ei itse asia mielestäni mitenkään erityisen huonolta kuulostanut mutta se poikkesi kuitenkin tyypillisestä eliitin sanomasta joka tällä hetkellä ainakin julkisuudessa eniten esillä.

Kai nämä jotain yhteiskunnan muutos ja kasvukipuja on vaan toivoisi, että hyvään suuntaan mentäs ja siinä pitäs olla mukana kaikki Suomen kansalaiset ettei tule vahvasti toisistaan vieraantuneita kuppikuntia kuten 1918.
Vastaa lainaten