Tämähän voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Jos yhden lähdön sössii niin saisi uuden mahdollisuuden ja lähtöjen välillä olisi pieni mahdollisuus saada hajonnut peli kisakuntoon seuraavaan lähtöön.
Tosin päivä voi venyä kovasti pitkäksi.
Esim.
-Pikkuluokka 20 min.
-radan tyhjennys 10 min.
-isoluokka 20 min.
-radan tyhjennys 10 min.
-mönkkärit 20 min.
-radan tyhjennys 10 min.
Yhteensä 1t 15 min x 3 lähtöä = 4t. 30 min.
+ ilmoittautumis-, katsastus- ja palkintojenjakoaika.
Eikä varmaan aina saa rataa tyhjäksi 10 minuutissa.
Hyvää tässä olis ainakin.
-paljon lähtöjen tiukkaa vääntöä.
-kuskeille useampi mahdollisuus yrittää.
-johdot eivät välttämäti venyisi mahdottomaksi.
-lähtöjen välillä olisi mahdollisuus korjata autoja.
-katsojille mahdollisimman paljon nähtävää.
Muuta:
-Nopea radan tyhjennys vaatisi radan varteen useamman vinssiauton.
-Lähtösuora oltava radan sivussa jotta seuraava luokka on valmiina viivalla kun rata on tyhjä.
-Sopivan lyhty rata antaa katsojille enemmän ohitustilanteita ja nähtävää.
-riittävät turva alueet radan ympärille jotta ei kukaan vahingossakaan jää alle.
Jotta tälläistä tuli nyt mieleen.
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen
Tuo 3x30min vois olla ajamisen kannalta kaiken hienoo mutta voi teettää järjästäjille ongelmaa liian pitkäksi venyvänä kisapäivänä
|