Eli uskaltaa siis lastuttaa.
Eilen hieman tuli syynäiltyä kun korjauksen jäljiltä maahan tulee öljytippoja. Ei se ennen maalausta öljyä pudotellut. Tuokin on vielä pahentunut kun ensin tuli pari tippaa niin eilen illalla tuli jo lammikkoa. Kun otti tuon keulan muovisen pohjapanssarin pois niin vasen kulma oli aivan öljyssä. Lisäksi ihmetytti että myös oikeassa laidassa oli öljyä, sekä aivan keulassa tätä panssaria. Koko auton pohja oli myös aivan öljyssä. Oli kyllä pikkusen hankalaa paikantaa mistä se oikein vuotaa. Lopulta syylliseksi näyttäisi tulevan laturilta koneen kylkeen johtava öljyputki. Siitä koneen kyljestä se oikein lorotteli kamaa pihalle kun tyhjäkäytti autoa. On vielä sen verran vittumaisessa paikassa, että alta kun yrittää niin näet kyllä hienosti tuon, mutta palkki estää tekemästä sille yhtään mitään. Sivulta sitä ei suoraan näe kunnolla. Ylhäältä päin sen näki kun poisti ilmanputsarin kotelon + imukaulan. Jos siihen haluaa kunnolla käsiksi pitää poistaa laturi ja ilmeisesti turbo. Sitä en myöskään tiedä onko sieltä nyt hajonnut tiiviste vai onko tuo letku halki. Sen päällä on joku perin kummallinen metallihaitari ja sisällä paksua kumia. Tuon viritelmän pituus joku reilu 5cm? Sen jälkeen sieltä tulee normaali metalliputki. Aivan kuin joku jarruputki. Tuo vähän näyttäisi itse tekoiselta viritelmältä. Joten on mahdollista, että tuo putki on hajonnut jo joskus muinoin. Päälle on vaan vedetty sitten tuollainen kumiputki viritelmä jatkoksi. Eikä tämä ole sitten kestänyt enää. Tästä päätellen veikkaan että tuo muuten maksaa hunajaa kun hakee sitä Hyundai tiskiltä.
Pitää tänään yrittää saada irti se sieltä ja katsoa lopullista tuomiota. Jos oikein hyvin käy niin vain tiiviste pitää vaihtaa. Samalla voisin venttiilinkopan tiivistää uudelleen. Vähän hikoilee kyljestä.
|