Viestiketju: Jeep XJ Adventure
Näytä yksittäinen viesti
  #237  
Vanha 03.12.2014, 18:27
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No käytännössä ne alkaa kanittaa kaikista nivelpisteistä, mutta pahimmat on alavarresta ylös lähtevä ylätukivarren pusla, ylätukivarren akselinpuoleinen pusla, ja jossain määrin myös alatukivarren akselin puoli. Itse laittaisin omien aiempien kokemusten perusteella radius arm long- arm:eista kaikkiin niihin kumipuslat. Korinpäässä voi olla flex jointit. Jos väkertää ylätukivarret 12mm/ 1/2" pultille sopivaksi, niin jommankumman ylävarren voi aika huoletta poistaa kestävyyden kannalta. Leimasetä ei kylläkään tykkää, eikä kannata ajaa kolaria..

Tuo radius arm ei todellakaan ole mitenkään optimaalinen ratkaisu, mutta kun omien varsien tekeminen aitona kolmilinkkinä panhardin kanssa on täällä kotimaassa lain silmissä vähän vaikeaa
Ok näinhän se on. Laitan akselille kumipuslat, eihän tuo muuten toimi ollenkaan. Kumi hoitakoon joustamisen teräksen puolesta

Valitsin nuo radius armit koska:

Tässä autossa vähän korotusta (syistä että: on lainsallima ja ajettavuus säilyy, ohjaus ja kardaanikulmat pysyy edullisina), nelilinkki olisi huonosti mahtunut ja isotöinen. Nelilinkki longarm alkaa mahtumaan vasta 5-6" korolla, ettei tarvii tuoda lattiasta läpi.

Pääpaino on ajomukavuudella ei joustoissa. Tulossa huima parannus. Mielestäni 2" koro on maksimi vakiovarsille. 3" on jo epämukava töyssyissä.

Joustoissakin kardaanikulma pysyy oikeana.

Shortarmit uusilla kiinnityspisteillä olisi ollut reilusti isotöisempi ja hommaa miulla riittää tässä muutenkin.

Iskarit on edessä/takan n. 10" iskulla samassa kulmassa ja sopivat takajousi/riippu yhdistelmälle. Eteen tulee joustonrajoitusliinat.
Vastaa lainaten