Näytä yksittäinen viesti
Vanha 02.12.2014, 17:37
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
nuo selkäkivut on aivan saatanan perseestä
ite oon kärsiny niistä hiuka reilu 15v,, välillä lääkkeet jelppaa ja useimmiten ei

siis mulla on 2 lannenikamaa paskana ja 1 niskanikama

sit on vielä sellanen ihana vaiva että pari nikamaa painaa tonne hermoon ja vasemmasta jalasta häviää sillointällöin tunto täysin mutta se on kuulemma normaalia sano lääkärit..

nii ja noihin kaikkiin ruodon vaivoihin lisätään vakava masennus niin elämä kukoistaa
Selkäkivuista kaikki lähti. No kaikilla on selkäkipuja ja buranalla paranee.
Sitten alkoi tulla rintakipuja ja meni yöunet, sitten alkoi väsyä ja vituttaa kunnolla.
Väsyin jankuttamaan selkäkipuja kun rintakipu tuli niitä pahemmaksi.

Yläselän olin loukannut juuri rinnan korkeudelta mutta ei se kiinnostanut lekuria.
Masennus ja somatisointi diagnoosi eikä mitään tarvinnut tutkia.
Nyt n 10v myöhemmin fysiatrin mielestä kivut johtuu selästä eikä lekurit ollut edes maininnut välilevyn painumasta. Nyt parempia kipulääkkeitä ja max annokset ibuprofeenia ja parasetamolia.

Masennusdiagnoosi paheni matkalla keskivaikea/vaikea+somaattiset oireet mutta olisin mielestäni ihan terve ilman kipuja. Kallonkutistaja väittää että onhan mun somatiikka tutkittu kun olen lekurissa käynyt.
Itse en ole moisissa tutukimuksissa ole mukana ollut ja päänruuvaaja sanoo ettei he ota mitään kantaa somatiikkaan. Kirjoittavat sopivan diagnoosin josta yleislääkäri toteaa että hulluhan tuo on kun valittaa jostain kivuista kun on vain masentunut.

Pattitilanne, jos itse ei tarkkaan tiedä mikä ongelma on niin on lähes mahdotonta saada apua.

Alaselkä on ollut paskana 17v. lähtien mutta siihen on tottunut. Mitään ei saisi nostaa kun selkä kipeytyy niin ettei aamulla saa sukkia jalkaan. HJ on paras auto mulle kun laitoin siihen hyvän penkin mahd korkealle. Matala auto ja veltto penkki niin kaasujalka alkaa puutua alle tunnissa ihanan alaselkäkivun kanssa. Siihen auttoi vakionopeussäädin ja siinä sitten kiemurtelee itsensä poikittain että kipu välillä helpottaisi. HJ oli suuri parannus tuohon ajovaivaan, saa istua ryhdikkäästi pystyssä eikä polvet ole suussa.

Aina löytyy joku jonka tutulla ei ole käsiä eikä jalkoja mutta silti on triathlonin euroopanmestari kun on niin kova jätkä. Mulle riittäis kun selviäisi tavallisista tuotantotöistä.