Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69
Keskusteleeko sytkä, sekä bensapuoli kuinka keskenään tbi:ssä?
Blazeri ei lähteny eilen aamulla tulille.
Bensapumppu lykkäs tavaraa suodattimesta, kun avasin helmiliittimiä.
koitin ensin eliminoida bensansaantiongelman ruuttaamalla starttipilottia imusarjaan ja ei vaikutusta ja tosiaan vaikutti, että kipinä olis hukassa.
Töiden jälkeen sitten roplasin liittimiä koneen päällä ja yhtäkkiä hörähti ja ajoin sillä loppuilan, mutta aamulla taas uudestaan ei sahauksesta huolimatta startannu :-/
|
bensapumppu tekee aina paineen kun virrat laittaa päälle, ensimmäinen mikää tylee mieleen on vika siellä jakajassa.
noissa on jakajassa "asentoanturi", eli ihan vaan hall anturi mikä kertoo milloin kipinä pitää antaa, ikää myöden ja etenkin kun jakajan sisälle kondensoituu vettä käy niin että jakajan sisällä tuolle anturille oleva sakaralevy rikkuu (siellä on raudassa niitillä kiinni eriste joka halkeaa kun ruoste niitin reiässä turpoaa) tätä voi hieman estää suihkasemalla jotain kosteutta/ruostumista estävää jakajaan ajoittain, viimmeistää silloin kun kannen ja pyöriän vaihta, niitähän meneen niinku leipää.(ei muuten kannata ostaa kun pronssisilla nastoilla, ei alumiinisi, ne ei kestä suomen talveakaan kun jo on jauhona)
jos startatessa ei tuota pyörimistietoa tule niin ei myöskään suuttimen ruikkaa bensaa.
helppo tapa tutkia on ottaa ilmanputsari pois ja startata, jos ei tule bensaa/tulpille kipinää niin jätä virta päälle ja ota hyppyjohto, jakajaan tulee kaks johtoliitintä, toisessa, ecm:ltä tulevassa on mustavioletti johto, siihen liittimen juureen saa "tuikattua" hyppyjohdolla pienen virtapulssin jolloin suuttimien pitäis aueta, tän jälkeen
saattaa auto lähteä käymään taas hetken aikaa mutta se on se aamu taas kun se ei enään lähde.