Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.11.2014, 22:40
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Perusasetus

Mitenkä tuon nyt rautalangasta sitten taivuttelis... Kun aloitin tietsikoiden kanssa vic20 ja Sinclair ZX Spectrumin keralla joskus -80 luvun alussa, tiesin aina mitä kone tekee, koska olin tehnyt ne ohjelmat itse, joko kirjoittanut basicilla ihan omasta päästä, tai matkin eli kopioin mikrobitin sivuilta.
Ja sitten kun vaihdoin Amigaan, oli silloinkin vielä joku haju miksi levyasema raksuu, ja miksi valo vilkkuu.
Askel Windowsiin oli askel taaksepäin, mutta avasi samalla jonkunlaisen oven muuhunmaailmaan, ja yhteyden satoihin tuhansiin muihin samaa käyttöjärjestelmää käyttäviin.
Samoilta ajoilta, noista kokemuksista jäi jokin harmaa kuva rautatason toiminnoista koneessa. Eli minä luulen arvaavani kuinka tietokone toimii, muutenkin softatasolla. Ja myös nää kuluneet vuodet on opettaneet ettei ole ilmaisia lounaita ja että että pieni osa ihmisistä on totaalisia kusipäitä. Joka taas tarkoittaa sitä, että joku on saattanut ujuttaa sinne koneelle jotain jo tehtaalla, tai sille levykkeelle, josta asennetaan se xp... Joku biosin ohjelmisto on nykyään jo niin vitun monimutkainen ettei sitä kukaan yksi ihminen pysty yksin vääntämään kasaan. Eli, siellä koneella voi olla ohjelma joka on tullut jostain, ihan mistä tahansa, ja se ohjelma avaa oven sinun koneellesi, teetpä sinä itse mitään sillä tahi et. Edes se ei auta, että luulet koneesi olevan sammutettu. Jos vedät töpselin irti, se auttaa... Ja käynnistät sen huoneessa jossa on faradayn häkki, ettei sinne pääse yhtään radio signaalia.

Jos hakkerit pystyvät murtautumaan esim liikennevalojen ohjauskeskuksiin, tai niihin valotauluihin, jotka ovat bussien etuikkunoissa, ei ole temppu eikä mikään hakata jonkuin normi Liisa-Petterin kotikone. Etenkin jos siellä on jonkun NSAn KGB,SUPON, MATIN JA TEPON, vaatimuksesta asennettu troijalainen biosissa! UGH--->olen puhunut.

Ja edelleenkään kyse ei ole fiktiosta, vaan faktasta, josta löytyy evidenssiä, jota en aio linkittää, vaan etsikää isse, ei o vaikeeta
Vastaa lainaten