Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.11.2014, 11:51
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Asioihin voidaan ottaa kantaa mutta nyt haluan faktaa pöytään.
Fakta 1: Haavoittuvuuksia löytyy ja niitä käytetään hyväksi. Fakta 2: Nykyään näiden viruksien tulo koneelle ei vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Riittää että kone on päällä. Fakta 3: NAT ei takaa sulle suojaa nettiselailuun, koska virus voidaan laittaa vaikka mtv3:n sivustolle ja kun sinä käyt sitten katseleen tätä sivustoa niin se virus tulee sinun koneelle, halusit tai et, mistä päästään takaisin faktaan 2. Fakta 4: Foliohattu ei suojaa enää nykyään.

Mutta jos et itse usko mitään väittämiä niin tee itse testi. Asenna täysin puhdas kone, minkä laitat verkkoon kiinni. Logita kaikki verkkoliikenne niin huomaat, että jotain outoa liikennettä tapahtuu. Se ei sitten tapahdu ihan heti. Tuon kokeen jälkeen voit sitten palata raportoimaan kuinka kävi.

Tätä voidaan tietty aina jatkaa. Jos et usko niin voi voi. Mutta itse on kyllä sen verran tullut touhuttua tietoturvan kanssa, että tiedän kyllä mistä minä puhun. Vähän nihkeä olisi olla tällä alalla jos mielipiteet olisi esson baari juttujen tasolla. Tuosta voi myös jokainen melko helpolla päätellä kuka näissä asioissa on nyt väärässä, mutta ei vaan pysty sitä myöntämään
Vastaa lainaten