Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 28.11.2014, 10:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Mihin vekottimeen, ts. kuinka ison moottorin perään ja miten painavaan autoon? Esim. Jeepeissä on kaikissa (~2000- luvun alkuun asti) etukardaanissa tuplaristikko, samoin on ylipäätään useimmissa jenkeissä. Purkaamoilta varmasti löytyy.

Tai sitten ihan tylysti uutena ulkomailta tilaten, esim. Spicerin tavaraa löytyy uudelta mantereelta hyllyt pullollaan.. saa juuri mitä haluaa, mutta hintaakin sitten sen mukaan.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Onko pakko olla tuplanivel ?? Kunnon ristikolla ja haarukoilla pääsee kans rajuihin kulmiin.
Onhan noita erikoistuplaniveliä millä pääsee jopa 30* kulmiin tai ylikin, ja samoin tavallisella kardaanilla laajakulmaristikoilla + avarretulla haarukalla voi onnistua jyrkähkötkin kulmat - mutta ne usein täristää eikä kestoikä ole kovin pitkä.

Normaaleilla kardaanin pyörintänopeuksilla - jos tasapainoa ja kestoa halutaan - ei oikein tahdo päästä paljoa yli 10-15* kulmiin, ja optimi on jopa sitäkin vähemmän. Tuplaristikossa suunnilleen sama raja, mutta koska pinioni käännetään kohti jakoaskin ulostuloa niin kulma on yleensä loivempi vs. normi ristikollinen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten