Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NKH
Älä päästä säiliöö tyhjäksi ettei ime ilmaa järjestelmään.
Jos ABS-jarrut niin suorita operaatio virrat päällä.
|
Tarkentaisin, että ABS- jarrullisessa (ainakaan kaikissa) ei ole mitään väliä onko virrat päällä vai ei, mutta on EHDOTTOMAN tärkeää että ABS- yksikkö ei ime sisäänsä ilmaa. Useimmissa ABS- autoissa jos abs- moduulin sisälle menee ilmaa, täytyy sen jälkeen käydä putiikissa viitillä missä on laite joka ymmärtää ko. ABS- yksikön sielunelämän päälle. Ne ilmat kun ei tule laitteesta yleensä ulos ilman ko. toimenpidettä.
Tosin ihan normijarruillakin on syytä huolehtia ettei pääsylinteriin pääse ilmaa, voi muuten joutua ilmaamaan senkin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888
Tuo linkin laitehan tarvii kompuran kaverikseen, mutta sellainen vielä halvempi ilman kompuraa toimiva malli: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...uslaite-19146/ toimii myös yksin tehtynä alipaineventtiilin avulla. Kytkee ton kiinni ja painelee jarrua ja lisää välillä nestettä säiliöön. Kun uutta nestettä tullut läpi, niin kirraa ilmaruuvin kiinni.
|
Tuota olen koittanut, mutta ihan sama mitenpäin takaiskuventtiili oli niin ei sillä ainakaan ilmoja saanut systeemistä pois

Suulla imien takaiskuventtiili kyllä pelitti, että mikä lie oli sitten syynä kun ei toiminut varsinaisessa operaatiossa.