Etukardaani ja oikean puolen etupyöränlaakeri löytäneet tiensä paikalleen, mittarissa n. 388 tkm. Ajaessa ihmettelin kun vehjes kampesi pari kertaa todella voimakkaasti ojaan päin, pysähtyessä totesin navan melko tulikuumaksi. Tarkempi tutkiskelu paljasti sisemmän pyöränlaakerin räjähtäneen aivan säleiksi, en olisi tunnistanut kartioita enää kartioiksi jos en olisi tiennyt... Samalla sai vaihtaa pilalle sorvautuneen navan ja sen akselintumpin jonka päälle laakerit tulevat - kai silläkin joku oikea nimi on. No, nyt on uutta.
Montaako erilaista etupyöränlaakerin kiristyssysteemiä näissä muuten on? Ostamassani navassa oli ihan erilainen kuin alkuperäisessä. Alunperin on ollut tuossa tumpissa kaksi hahloa, laakerin kiristys sellasella isolla klunssilla jossa ulkokehällä pykälät ja lukitus sellasella levyllä jossa on sisäkehällä noihin tumpin hahloihin vastaavat kynnet ja ulkokehällä sakarat jotka menevät noiden pykälien väliin. Uudessa oli tumpissa vain yksi hahlo ja "perinteisempi" kiristys muttereilla ja näiden väliin tulevalla taitettavalla lukkolevyllä. Terveisiä muuten Japaniin, että osaa olla 52 millin hylsy aika kallis ostaa, etenkin jos se tarttee saada heti.
Nyt tais hoitua muuten vihdoin viimein hallipaikka, ties mitä tässä talven mittaan saakaan aikaan. Näin kun erehdyin sanomaan, niin varmaankin öljynvaihdon ja muutaman tankkauksen.
|