Viestiketju: kehu tojoa topic
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.11.2014, 20:35
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Perusasetus

Mun ensimmäinen auto oli Corolla KE20. Sinapinkeltainen symppis.
Oli perkeleellisen kylymä talvi ja ajelin päivittäin -30 raatin pakkasessa ensimmäiseen työpaikkaani Suzuki PV:llä (hyvä ja luotettava peli muutes sekin!!!) sellaisen 40min/suunta. Vaatetuksena oli aluskerrasto, collegepuku, iskän vanhat pilkkihaalarit, toppahousut, toppatakki, liian isot kengät, kolmet villasukat, sormikkaat, lapaset ja nahkarukkaset, sekä kaksi kaulaliinaa, toinen kaulalla ja toinen naaman edessä - niin ja pipo ja kypärä.

Ensimmäisestä palkastani kävin ostamassa Corollani ja koskaan en katunut. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja siinä oli toimiva lämppärikin.
Riitti kun välillä muisti tankata, niin Gorbatsovi se vaan kulki ja kulki ja kulki. Talvella se oli helppo vietävä; jos itseltä loppui kädet kesken, niin saattoi naisellisesti vain nostaa kädet silmilleen ja kirkua; Tojota kyllä oikaisi itse itsensä ja vei sisukkaasti maaliin saakka huonommankin kuskin.
Oivoi, Tojota on niin ihana ja Tojotassa olen rakastunut ja särkenyt sydämeni ja tehnyt muitakin juttuja, mutta ei puhuta niistä, sillä tämä on perhefoorumi.
Sinapinkeltainen Corollani (nimeltään Harri) ei ikinä jättänyt tielle ja sillä kiersin sinä vuonna antamassa virtaa muille, joiden auto hyytyi pakkaseen. Ajoin sillä 7v, kunnes mielenhäiriössä myin sen...
...vain ostaakseni vuosia myöhemmin saman auton takaisin. Mutta ei mulla ollut autotallia ja se olisi vaatinut pientä remonttia, mutta Offipalsta pelasti minut mielipahalta ja sain myytyä sinapinkeltaisen aarteeni nuorelle ja innokkaalle automekaanikolle, joka alkoi entisöidä sitä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Senkin jälkeen olen Tojotalla ajanut ja olen tykännyt. Nykyinen Corolla (vm 2005) on tosin onnistuttu saamaan niin sieluttomaksi ja erkaantumaan vanhoista hyvistä Corolla-fiiliksistä, että seuraavaksi varmaan vaihdan merkkiä, sillä vanhan Tojota-tytön sydän itkee verta joka kerta, kun näenkin tuon neliskulmaisen kopperon, jossa ei ole Jaappanin kukkasesta enää tuoksuakaan jäljellä.
...Toisaalta jos vaan luopuis Corollasta ja säästäisi rahaa Hiluxiin tai RAV4iin tai edes Aurikseen, somaan ja pieneen kuin naurikseen.

Ah ja voih Tojota, mitä maailma oliskaan ilman sinua!
Vastaa lainaten