Viestiketju: Öljynvaihtovälit
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.11.2014, 14:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Olen keksinyt sellaisen kompromissiratkaisun, että uudempaan käyttikseen eli Hiluxiin tulee uusia nesteitä melko ajoissa ja lasken ne sieltä siististi pois johonkin saaviin.

Jos öljyt tai muut nesteet vaikuttaa hyvältä, ne voi huilata jossain kanisterissa, että epäpuhtaudet laskeutuu ja voin jatkaa käyttöä parhaat päivänsä nähneessä Mersussani.

Näin Hiluxiin tulee takuulla uutta eikä tarvi harmitella, että sillä öljyllä olis kyllä vielä ajanut ja nyt se meni hukkaan.

Hyvä puoli on, että pääsee voimansiirtoöljyissä tarkastamaan ettei ole normaalista poikkeavaa metallipurua.

Moottoriöljyn kohdalla idea on jos kilsoja ei tule kauheesti, uudet 0w-40 öljyt tulee ennen kylmiä ilmoja kerran vuodessa. Näitäkin olen ruvennut ottaman talteen ja jatkokäyttö on mahdollista Mersun talviöljynä ja uusi suodatin tulee kuitenkin.

Mitään hirveän vanhoja öljyjä en silti käytä missään vehkeessä vaan olen lisännyt ikäänkuin öljyn tarkastuksen ja jos on ok, käyttö voi jatkua jossain vähemmän tärkeässä laitteessa.
Vastaa lainaten