Onko tuo nakutusanturi pietsosähköllä pelaava? Yks signaalipiuha eculta anturille ja toinen piuha kaapelin suojavaippa?
Pietsoanturit ovat kyllä hyvin luotettavia ja rikkoutuvat harvoin, vika voisi ennemminkin olla mekaaninen esim. kaapelissa.
Vaihdoitko liittimen "pigtailin" myös? Tuo anturityyppi on herkkä häiriöille, koska pietsosähköanturin antama jännitesignaali on varmaan millivolttiluokkaa.
Moottorin kierrosluvun kasvaessa myös häiriösignaalit moottoritilassa kasvavat(tulpat,tulpanjohdot jne.).
Kannattaa ekana tarkistaa johdotus vastusmittarilla ja että liitoksien kontaktit ovat hyvät.
Olisko vanhan ja kovettuneen kaapelin eriste/suojamaa rikkoutunut asennuksien yhteydessä vääntymisestä tms.?
Halvin ja helpoin kokeilu voisi olla uuden häiriösuojatun kaapelin vaihto vanhan haprastuneen tilalle.
Uuden kaapelin häiriösuoja kannattaa kytkeä vain toisesta päästä maahan, niin se toimii oikein. Joko Ecun tai anturin päästä.
Kannattaa samalla myös puhdistaa rungon/moottorin väliset maadoituspisteet, ettei niistä synny potentiaalieroja...
En jotenki usko tuon kiristysmomentin olevan ratkaiseva.
Anturi vain tärisee kiinteästi moottorin mukana ja kun se saa oikeantaajuista värähtelyä(nakutusta), syntyy signaalijännite, joka kulkeutuu piuhaa pitkin eculle.
Toivottavasti näistä hajatelmista olisi jotain apua vian etsimisessä.