Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 03.12.2004, 17:44
Erno Erno ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.11.04
Sijainti: Laukaa, Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

Vanteet on jotkut vanhat pelti mangelssit... Renkaina on lähes silestonet bridgestone desert duelerit... Kuviota ei ole nimeksikään... koko taitaa olla joku 225x75x16 tms... en nyt muista tarkasti..

Ketjut on piikkimalliset ja pelkästään lenkit renkaan yli.. Eli vähän kovalla alustalla pompottaa.. Pitänee joskus vaihtaa ketjuiksi jotku salmiakkikuvioiset että jatkuvasti joku osa kettingiä on tiessä... Loppus tuo pirunmoinen pomppiminen.

Ketjut on sovitettu renkaan päälle renkaiden ollessa tyhjänä... Liitokset on hitsaamalla kiinni... Varauduin siihen että hitsaan ketjut vanteisiin kiinni jos alkaa pyörimään... Mutta eivät ole vielä missään tilanteessa pyörineet tyhjää...

Kaivan kohtapuoleen renkaata varastosta niin saan tarkemmat tiedot ja kuvia jos kiinnostaa...

Etupäässä ketjurenkaat ei mahdu pyörimään ilman vanteen ja navan väliin pantavaa välipalaa (vahvuus jotain 6mm) muutoin ottaa ketjun lenkit kiinni sisäpuolelta ohjausvarren päähän... Ajattelin hitsata sen välipalan vanteeseen kiinni ettei oo aina hukassa...

Käytän renkaita lähinnä kainuussa käydessäni.. Ajelen metsäautoteitä ym.. Vaihdan ketjurenkaat alle heti kun olen perillä (keskisuomesta saakka ei viitsi ketjut alla ajaa)... Ajelen sitten kauppareissut ym. ketjut päällä..

Kerran poliisit kävi kaupan pihassa ihmettelemässä renkaita, mutta eivät sen kummemmin asiaan puuttuneet... Tiedustelivat vain että hyvinkö pitää...

Itselläni oli ennen "kiinteitä" ketjuja useata eri kiinnitysmallia olevia irtoketjuja... Lukitukset petti aina jossakin vaiheessa... Näiden kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia... Ketjurenkaiden kanssa hupi alkaa vasta kesällä... Metsäkynnös & ketjut takana... Vanha HJ61:nenkin pääsee uskomattomiin suorituksiin...

Toyota ruostuu...
Vastaa lainaten