Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 16.11.2014, 09:42
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Joo , Toyotan remmiahtimessa on käyttöpyörässä mangneettikytkimellä toteutettu vedonkatkasu tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla.
En ainakaan minä saanut sitä toimimaan kunnolla ...oli joko vapaalla taikka sitten veto päällä kokoajan ...purin murikan pois kokonaan ja teetin kiinteän hihnapyörän tilalle .
Toi bybass-venttiili oli mulla liian hitaasti reagoiva , täyskaasulta kun polkas kytkimen pohjaan niin ahdot kävi 2-3 kilon korvilla ...ennen coolerin asennusta yleensä jostain poiki ahtoputki
Toyotasta ( bj-75 )en saanut riittävää alipainetta oikeen mistään imusarjasta , jolla olis tuota bybassia ohjannu vaihtotilanteessa . Rakentelin "budjettiosista" kytkinpolkimelle tunnistimen jolla sain ohjattua auton oman alipainepumpun alipaineen bybassin jousenpuolelle "keventämään/avaamaan venttiilin.
Tämän jälkeen ajelin remminahtimen kanssa vissiin 6-7 tkm ilman mitään suurempia ongelmia .
Herkka systeemihän tuo on suoupotuksissa , koska remmin väliin menee aina jotakin mujua ...eli jousikiristin olisi maastoajossa ainakin todella hyvä . Antaisi "löysiä" tarvittaessa remmille , kun välliin menee vaikka juuri taikka puukeppi

Ei muuta rohkeesti vaan kokeileen ...ainakin tohon BJ:n kotteroon tuli vääntöä aivan pirusti lisää alakierroksille ...Bonnuksena tulee vollotus ja vaihtotilanteessa kuuluva PPSIIIIIHHH - ääni
Vastaa lainaten