Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Mut eikös se tieto siitä verottamisesta jää kuitenkin trafiin? Eli kerran verotettua ei voi verottaa uusiksi, paitsi, jos erehtyy muuttamaan huoltoautoksi välissä? Eli siitä huolimatta maksamaton vero maksuun, eikä suinkaan ikävähennyksiä lasketa...
|
Siis minulla ei ole asiasta tietoa, mutta sen verran hanakasti tuo verotus on kohdellut kaltoin noita "Nyt eilen laitoin, kun ollaan menossa...." tms.
Siis jos MINÄ ostan auton jostain eu-maasta, ja se on k.o EU-maan rekisterissä, ja siitä tulee "keppiä", siis verotetaan korkeimman mukaan, sillä perusteella että jo suomessa verotettu, niin varmaan v. 2028 saadaan taas uusi verotusmalli, ja v.2038+ selviää, että saisinko minä kilvet tuohon vm. 1989 land-cruiserin, ja paljonko pitää maksaa...
Noita jälkiverotus? päätöksiä löytyy, kun muistas mistää....
Mutta kannattaa kysyä jostain (siis mistä?) miten verotetaan. ja jos omaisuutta/tuloja, niin sitä suuremmalla syyllä. toki topiikin aloittajan kommentissa maksimi vero (siis joka ulosottokelpoinen suoraan, vaikka polttaisi auton, on vain "tonneja")
Mutta kauheimmillaan joku, esim. 2-6k euroa viivästyskorolla, joka juoksee koko ajan, masentaa esim. nuoren harrastajan täysin.
Ja taas pelottelin, sorry kaikki te.