Paljon ei ole joutanut autoa rakentelemaan ja hallilla puuhailu on mennyt knock sensorin kanssa painimiseen....
Kaikki alkoi siitä kun vahingossa katkaisin knock sensorin liittimen vaihtaessani sen vieressä olevaa lämpötila anturia. No tilasin uuden ja väänsin sen paikalleen... uusi ei alkanut pelaamaan vaan sytytti vikavalon ja mootori menee limb modeen eli kotia ontumis asentoon... tehoista karkaa suurin osa ja kaasussa on tyhjää aluetta... pensaa menee jotain 30-50 l sataselle eli ei kiva tankkailla...
Lueskelin netistä että antura pitää kiristää 44nm momenttiin kokeilin ei auttanu sitten lueskelin tojotan ohjeesta että 37nm ja taas kokeiltiin mutta tuloksetta. Nyt alkaa ideat loppua. Ilman anturia vikavalo syttyy melkein heti ja kun anturi on paikallaan niin vikavalo syttyy kun kone kiertää yli 2000 rpm.
__________________
! Because earth aint not flat !
|