Muutamia huomioita päivän tapahtumista.
Manuaalin mukaan jos vain öljypumpulle on tarkotus päästä, riittää nokka-akselin hammaspyörän irrotus. Nyt kun oli tarkotus (näin sitte päätin) laakeroida tuo koko kone samalla, niin nokka pois. Noh, ei ihan menny manuaalin mukaan, että pyörä paikallaan akseli ulos, toppaa nimittäin tuohon:
Sitte, ku on sullonu sen nokka-akselin takasin perille, että saa sen rattaan pultin auki kun kampiakseli pitää sitä ratasta paikoillaan, pitäs se ratas olla akselilla että saa akselin ulos, mutta se pitää siinä matkalla saaha ulosvetäjällä irti.
Diisselipumpun ajoituspyörä on sitte kartiolla kiinni, että pamahtaa aika "vaikuttavasti" irti sitte ku on tarpeeksi jännitystä ulosvetäjässä.
Lopuksihan pitäs olla se loppukevennys, se tulee tässä: Mulla on väärän mallinen öljypumppu! Manuaali ja kaikki jutut jotka olen lukenu puhuu sisäkkäisillä pyörillä olevasta pumpusta, mutta mulla sieltä löyty ihan perinteinen rataspumppu.
Ei se mitään, päittäis- ja muut välykset oli OK ainakin tuon 2H:n manuaalin sisäkkäisillä rattailla olevan mukaan, päittäisvälys isommalla rattaalla jossain 0,05 ja 0,1 mm välillä ja pienemmällä sen 0,05 mm. Kulumisrajaksihan tuo manuska antaa 0,15 mm.
Homma jatkuu huomenna.
Miesten lelut on kookkaita.