Laitoin kevään/kesän aikana G-mersuun tuon 300turbodieselin (OM603). Pummpu on mynä 6mm tapeilla/100mm3 syötöillä (vakio turbon pumppu on 5,5mm...maksaa tuollainen 6mm mynäytettynä jotain 700-800€) ja pyysin erikseen maasturikäyttöön => alavääntö hyväksi. Täytyy myöntää että ryömii hienosti, ei ole vielä kertakaan sammunut vahingossa tyhjäkäynnillä ryömiessä. Kun haluaa hitaampaa mennä niin vähän kytkimellä luistattaa...kaasuun ei tarvi koskea perusmaastossa/suolla. Vielä en ole päässyt kalliota tms jyrkkiä mäkiä ylittämään että en tiedä milloin pitää kaasuun koskea.
Mutta sillon kun halua rattaat pyörimään niin se tulee heti eikä seitsemäs päivä: tyhjäkäyntiryöminnästä 650rpm maksimiin 5500rpm sekunnissa tai kahdessa...oli sitten mikä tahansa pikkupuolen vaihde päällä

Ei taida onnistua b-moottorilla...?
Välityksellä on toki merkitystä, nyt on jotain 60 luokkaa ja 36" rattaat. Eli asiallisella pumpulla ja välityksillä pelaa varmasti hienosti väännön puolesta.
Mites oli volvon jakis...mitenköhän oli ne kardaanin lähdöt?