Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.11.2014, 16:06
morini morini ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: kokkola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Paljonko ajettu, huohottaako, minkälainen huoltohistoria; siis onko aina rempattu sen verran että menee konttorilla päästöistä läpi?

Tuo hiluxin bensakone on kohtuu luja, pitäs päästellä tuommoisessakin kopassa 2000kg painoilla ja kohtuu isolla ilman vastuksella vähintään 300 tkm.
Ja jos minä omistaisin ja haluaisin pitää k.o autoa, niin ensimmäiseksi puristus ja ohivuotomittaus. Jos sen suhteen kaikki kunnossa, niin seuraavana epäilyksenä olisi venttiilin ohjarin kumit, ja öljyrenkaiden mahdollinen juuttuminen.
Ja tuohon kulutukseen; jos automaatti-imu jää vähänkään päälle näkyy heti kulutuksessa samoin jos kaasarissa on jotain häikkää, esim. bensapinta liian korkealla tms. Ja sytytys; ja nimenomaan ennakonsäätimen toiminta, (joskus olen nähnyt että joku käsistään kätevä on poistanut "ylimääräiset saastehärpäkät", ja siinä sivussa virranjakajan alipainetunnustelu on eksynyt väärään paikkaan/tai jopa jäänyt pois) ja jos huonokuntoiset tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi ja -pyörijä tuo oman osansa lisää kulutukseen.
Toki, jos autolla ajetaan pelkästään lyhyttä matkaa taikka maastossa, taikka on isot renkaat, niin tuo 15-20L/100km (mittarikilometrejä, jo 255/85-16 renkaat on niin isot, että pudottaa todellista kulutusta huomattavasti)
on ns. ominaisuus, ei taida saada puolia pois, vaikka tekisi mitä/ajaisi miten vaan. (paitsi tietysti sillä salaisella ammattimiesten konstilla.... siis valehtelemalla)
Ja tuo poraus, ja mäntien vaihto; aika paljon ajettu/huonolla pidolla, taikka joku vaurio on käynyt, että pitää alkaa mäntiä vaihtamaan.
autolla ajettu 240tkm ei ole koskaan rämmitty metsässä, ollut ennen minua vanhemmalla miehellä. huolloista en sen enempää tiedä.
rengastus on 225/75-16
talvella ainakin huomaa, että oljyä tulee jonkin verran pakoputkesta jos on paikallaan.
ja auto on aikalailla alkuperäis kunnossa, ei ole mitään räpellyksiä tehty.
Ja kytkin kanssa rupeaa olemaan kohta vaihtokunnossa.
Vastaa lainaten