Näytä yksittäinen viesti
  #1659  
Vanha 12.11.2014, 09:16
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Piti eilen ihan kokeilla. Raahasin talliin lämpömittarin, jossa myös kosteusmittari.
klo16.00 lämpötila 8,9´c kosteusprosentti 80% käynnistin diesellämmittimen
klo17.00 lämpötila 16,7´c kosteusprosetti 76% sammutin lämmittimen.

Ei mielestäni kosteus hirveästi lisääntynyt?
Missäs se kosteus nyt sitten on? Kylmemmissä pinnoissa..

Siihenhän se ilmastoinnin tulevaa ilmaa kuivattava ominaisuus perustuu. Sisääntuleva ilma ohjautuu kylmän kennon läpi ja kosteus tiivistyy siihen.

Ja tuo suhteellinen kosteusprosentti.. Pari lainausta Ilmatieteenlaitoksen sivuilta:
Lainaus:
Suhteellinen kosteus on yleisin. Se on prosenttiluku, joka ilmaisee, kuinka paljon ilmassa on vesihöyryä siihen nähden, mitä kyseisessä lämpötilassa voi olla enimmillään vesihöyrynä.
Lainaus:
Ilman kosteus on ilmassa olevaa vesihöyryä, jota ei tavallisesti näe tai tunne. Lämpötila määrää, kuinka paljon vesihöyryä voi ilmassa olla. Mitä kylmempi ilma on, sitä vähemmän se pystyy pidättämään vesihöyryä.
Ilmassa oli reilusti enemmän kosteutta, kuin lähtötilanteessa, lämpötilan nousun myötä.. En ala nyt laskemaan paljonko..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.