Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lazyjonez
Niin ja tosiaan antoi vikakoodin "tps-sensor signal too low" mutta voiko tuo kaasuläppä anturi vaikuttaa noin paljon häkäpäästöihin?
|
Villi arvaukseni on että se voi sotkea, tosin kabiinissa pitäisi melkein palaa lambdan merkkivalo siitä että kone on vikasietotilassa ja puskee liian paksua seosta - omassani sen huomasi selvästi myös käynnissä. Ensi alkuun kannattaa ehkä tsekata että tuleeko koodi uudelleen jos ne nollaa, potikassa saattaa olla kosketushäiriötä.
Anyway se asennontunnistin on helppo mitata yleismittarilla iilman irroitusta, potikan pitäisi antaa tasaisesti muuttuvia ohmilukuja ääriasennosta toiseen kääntäessä. Rikkinäinen potikka näyttää mitä sattuu, eikä sitä saanut elvytettyä. Itse löysin lisäksi edellisen mutkan takaa jäisen vesiklimpin mikä olisi sulaessaan luultavasti rikkonut uuden anturin jollain aikavälillä. Anturi on suht edullinen ja nopea vaihtaa.
Samalla kun tutkailet sitä niin kannattaa nykäistä se liekkilukko matkoihinsa jos moinen edelleen putkessa rähmäisenä nököttää.
Pahoittelut jos edellä olevassa on asiavirheitä, en ole minkään sortin automekaanikko mutta tuollaisen kasipuolikkaan sielunelämään ehti jollain tapaa tutustumaan ennen nykyistä kulkinetta.