Juu, siis tasaisella ja suht sileällä maalla tyhjä tai kevyt kontti liikkuu yllättävän kevyesti. Epätasaisella ei tietenkään - eikä toki kovin täytenä edes tasaisella. Kyllä noita monennäköisillä vekottimilla joskus töissä vähän tönitään kulmasta, mutta ne toki on aina tasaisella maalla, ja yleensä tosiaan niitä tyhjiä.
Painavaan konttiin tarttee jo sitten massaa, monestakin syystä. Ylipäätään paras tapa olisi aina nostorakseilla nostaa ylänurkista, tulee suora ja tasapainoinen nosto. Jos se ei ole mahdollista, ja/ tai matka ei ole pitkä, niin helpottaa jo oleellisesti jos saa etukulman maasta ylös, ja hanurin alle jotain suksen tapaista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|