Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 02.11.2014, 01:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Minkäslaisella kalustolla tuommonen 12 metrinen pökäle liikkuu, ja kestääkö vedellä nurkistaan ihan raakasti. Toki jotain pölliä voi viritellä alle jos saa päätä ylös ...

Paljoks muuten metsäkoneella pystyis tuommosen kulkua avittamaan, semmosen vois saada vislattua paikalle
Keskimäärin kontti kestää kulmalle painoa ~6-9 täyden lastikontin verran, eli ~180-270 tonnia. Ei noita laatikoita saa revittyä ihan äkkiä rikki perusvälineillä vaikka yrittää. ...ja kyllä, kestää vetää nurkasta aika raakasti. Sanotaanko näin, että normaalissa laivakäsittelyssä nuo lootat saa sellaista kyytiä että ei niin väliä. 25-35 nostoa tunnissa, ja jos "vähän" osuu kennon nurkkaaan niin ei niin haittaa... nostoelukka painaa ~12-18 tonnia, ja kraana siinä päällä ~1000-1500 tonnia.

edit: Niin ja millä liikkuu 40' kontti? Tyhjänä alanurkan karareiästä millä tahansa maastoautolla, täytenä riipppuuu... ei ihan joka autolla. Tod.näk. puolipainoinen laatikko menee HJ/HDJ/ vastaavilla Toyotalla, kun painavat niin paljon, ja yhtälailla varmasti täyskokoisilla Jenkki-pickupeilla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 02.11.2014 01:56
Vastaa lainaten