Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis kulkiko noissa palaneissa ollenkaan sähkö läpi? siis olisiko huomannut, jos olisi käyttänyt 70w halogeenipoltinta "valokynänä" kuten tuossa aikaisemmin kirjoittelin? Ja jos olisi "syttynyt" kaikissa hehkuissa, niin olisiko kirkkaus esim. 3 sekunnin kuluttua sama tms.
Nimimerkki -smgt- lyttäsi tuon testitavan, mutta sillä minä olen noita hehkuja paikallaan ollessa "mittaillut", jos/kun ei ole ollut jämerämpää virtamittaria, toki bj:n hehkut on tullut mitattua Fluken 10 Amppeerin alueella....
Toki varmin tapa on nypätä hehkut irti, ja testata akkusähköllä kaikki kerralla, näkeepähän suoraan, että kaikki lämpenee nimenomaan keskeltä ja kärjestä, ja yhtä nopeasti/kuumaksi.
p.s Osa tarvikehehkuista on luokatonta paskaa; minun entisesen bj-42:een vaihdettiin tarvikehehkut, olivat semmoisessa sinisellä ja punaisella painetusssa paketissa, merkkiä en muista. mutta kestivät kesästä syksyyn. sitten laitettiin alkuperäiset marmoritiskiltä, kertainvestointi oli huomattavasti suurempi, mutta ovat toimineet odotetusti jo n.10 vuotta.
Itse en ole ostanut uusia hehkuja, kun/jos jostain on aina löytänyt edullisesti vanhoja...
|
Ei kulkenut sähkö olleenkaan läpi, joten kuvailemasi testaustapa olisi kyllä ilmaissut vialliset hehkut. Puolitehoisia tms hehkuja tosin ei pysty erottamaan, mutta totaalisesti kuolleet kyllä. Voisinpa vielä katsoa ihan virtamittarilla tuon viimeisen toimivan ja sitten uuden hehkun virrankulutuksen.
Mitäs luokkaa alkuperäiset tojo-hehkut on hinnaltaan, uskaltaako mennä edes tiskiltä kysymään?
Pitää myös ottaa tuo hehkurele tutkittavasti, ihme surinaa/ääniä päästeli nyt viimeisellä käynnistyksellä. Taidan laittaa siihen ihan nappiohjauksen.