M1-->M1G selvittelyä part 2:
Trafin avointa dataa joka siis sisältää kaikkien tieliikenteessä olevien ajoneuvojen (5 000 000) ajoneuvoluokan, ensirekisteröintipäivämäärän, värin, korityypin, merkin, mallimerkinnän, käyttövoiman ja kunnan tullut selailtua pari päivää ja sieltä löysin seuraavat tiedot
-Kaikki vuosina 1998-2002 uutena maahantuodut Jimnyt ovat M1 henkilöautoja. (Tyyppihyväksyntänumerot e6*93/81*0056*00 ja e6*98/14*0056*01)
-Kaikki Jimnyt 2003 - eteenpäin ovat M1G maastohenkilöautoja (Tyyppihyväksynnät: e6*98/14*0056*04, e6*98/14*0056*07 ja e6*98/14*0056*08)
Tuolla e6*98/14*0056*01 tyyppihyväksynnällä löysin yhden ja
tuon oman Jimnyn tyyppihyväksyntänrolla (e6*93/81*0056*00) löysin kaksi ulkomailta tuotua Jimnyä jotka on rekisteröintikatsastuksessa merkattu M1G:ksi (Toinen Vaasassa ja toinen Vantaalla) ja noiden tietojen perusteella menin taas konttorille kyselemään että eikö se muutos muka onnistu kun 2kpl näitä muutoksia on trafin mukaan rek.katsastuksessa tehty..
Noh katsuri meni koneelle noiden mun antamien tietojen kanssa ja vartin selailtuaan totes että nämä 2kpl on virheellisesti rekisteröity ja niinkuin maahantuojakin sanoi niin ei se muutos tule onnistumaan koska noiden tyyppihyväksyntien perusteella ei tuota M1G varianttia löydy mistään tiedoista...
Mutta sanoipahan samaan hengenvetoon kun siinä tuskailin että mitäs mä ton korotuksen kanssa sitten teen kun luultavimmin ylittää sen 51mm että ei se nyt ihan sentilleen tarvitse välttämättä olla eikä niillä kuulemma edes oo muita mittoja mihin verrata kun auton korkeus (papereissa 167cm). Ja huomasin just että noi mun leimarenkaathan on 195/65/15 eli auto madaltuu niilläkin 1,5cm noihin otteessa oleviin 205/70/15 verrattuna

Eli enhän mä sitä G:tä taida edes tarvita vielä tuolla 65mm korotuksella