Pientä huoltoa / korjausta tällekkin, Lapland Trophyssä meni heinäkuussa muutama napalukon pultti poikki,
ei kestänyt trail gearin ikuisen takuun katkeamattomat pultit meikäläisen käyttöä
Ajattelin että poraan katkenneet pois ja uudet tilalle, mutta homma rupes sen verran vastustamaan heti lähdöstä että otin ja purin
koko navan mäkeen, hain varastosta varanavan, vaihdoin siihen laakerit ja stefan ja pulttasin sen paikoilleen.
Loppu se vastustaminen ja tuli vaihdettua pyöränlaakeri kuskin puolelle samalla
Toinen mikä tänään oli ajatuksissa saada huollettua oli panhardin korinpään nivelen vaihto. Joskus suuressa viisaudessa / kiireessä
tuli hitsattua tuon kiiinnikepultti paikoilleen (väliaikaisesti

) kun meinas koko ajan löystyä ja nyt kun oli uudet osat hyllyssä
ja nivel vaikutti väljältä niin ajattelin tuon vaihtaa uuteen. Jonnin aikaa meni kun ensin piti rälläköidä pultinkannan hitsaukset poikki,
sitten ahtaasta paikasta mutterin hitsaukset poikki ja sitten sai huomata että se pultti oli ruostunut itse niveleen kiinni

Ei muuta kuin ähertämään pultti poikki kiinnikkeen sisäpuolelta jotta nivel irtos.
Sitten uus nivel paikoilleen ja panhardi takas paikoilleen... Väljyys väheni mutta löyty toinen välys sitten akselinpuolen puslasta

Tuo akselinpuolen pusla ei oo varmaan kuin reilun vuoden vanha ja nivel kuitenkin alkuperäinen. Pitänee tuo puslakin laittaa hankintalistalle...
Teraflexin jakolaatikon välitys TeraLow pitää taas ääntä eli kesti jälleen vuoden verran meikällä

Nyt loppuu värkkääminen ja
tuon välityksen tilalle tulee vakio planeetta mutta kuudella pikkurattaalla kolmen sijaan. Välitys tippuu reilusti 4->2,72 takimmaisessa laatikossa
eli kokonaisvälitys tulee olemaan vajaa 140 vanhan 200 sijasta mutta eiköhän tuollakin pärjää

Katotaan millon ehtii vaihtamaan, ihan vielä ei ole pakko kun pelaa edelleen mutta jos ennen lumia vielä ehtis tuonkin tekemään.