Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Siihen kun lisätään noiden alemman tieverkon teiden kunnossapito muutenkin niin koko hienous valkenee... Auraus tulee yleensä 2-3 päivän päästä lumen satamisesta, jos ei ole kiireellisempiä, sama laulu tuon hiekan suhteen.
Joskus naureskellut että täällä pitäisi laittaa auravarusteet maitoautoon, se kulkee paljon useammin noita pikkuteitä kuin varsinainen tienhoitokalusto...
|
Aivan totta ja töissä olevan tiehöylän / karhun näkeminen on yhtä harvinainen kun valkoselkätikka / liito-oravan ei se polanne siitä tierungosta kevättalvella lähde traktorin alusterällä vaikka jotkun niin luulee.
Nuo polanteen pohjat kivoja kun päivällä täyttyvät sulamisvedestä ja yöllä jäätyvät siihenkin yrittävät kikka kolmosia joku yrittäjä ja tekevät soratien kuperaksi lanalla syksyllä no siinähän katsoo lämpöisillä renkailla olevaa kalustoa mihin päin pysähtyessä valuukaan.