Mulla toi voblaus paheni hiljalleen kun ajelin sitkeästi tasapainottomilla vempuloilla mettärenkailla.
Sit vaihdoin alle leimarenkaat joilla ennen kulki kuin juna ongelmitta, kuoppiakin sai ylitellä vaikka kädet irti ratista. Tarkistin ja kokeilin kaikkia castereita ja missään ei ollut välystä. Laakerit ok ja kaikki uudet ohjausnivelet.
Olin ihmeissäni että mitä pirua, kun ohjaus hakkasi jo 50kmh niin tuli mieleen että miksi ohjausiskari ei vaimenna sitä. Irroitin orkkis iskarin ja se oli ihan lepsu. Kuuklettelin iskareita ja brittiosista löytyi vinkuintialainen laatuiskari palautusjousella, perusiskarit parikymppiä ketale.
Sovittelin sen palauttavan paikalleen ja siihen loppui vemputus ainakin leimarenkailla (33x12,5")
Ajattelin että jos mettärenkailla meinaa vemputella niin laitan amerikan tyyliin lisäks tuplat suoraan välitankoon.
Sit ei kantojenkaan pitäisi iskeä näpeille. Alle satasella kuitenkin kolme iskaria ja jos ne kaikki saa kiinni niin kestäisi paremmin kun vemputus ei saa voimaa kun vaimentuu pois.
Se 20€ peruspumppu olis varmaan riittänyt kun orkkis jo museoikäinen.
Se palautus on mukava lisä, kylillä rattia ei tarvi kelata takaisin jyrkästä käännöksestä ainakaan jos tilaa on enemmän. Ennen tiheän ratin joutui kelaamaan takaisin suoraan, tehostusta tosin on pitänyt parantaa kun se ei ole häävi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Viimeksi muokannut helmapelti : 25.10.2014 20:47
|