Näytä yksittäinen viesti
Vanha 24.10.2014, 00:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

siis minusta on täysi syy/tarve infota, jos itseluottamus kestää!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Enkä tiedä kuinka järkevää on ruotia asiaa näin julkisesti, tai kuuluttaa omaa taloudellista tilannettaan, mutta jos tästä ketjusta on koskaan mitään apua tai infoa kenellekään muulle, hyvä niin.

Tiivistetysti siis tilanne siis on nyt sellainen, että kun kolme vuotta tyytyväisenä asuttamani talon myin käytännössä samalla hinnalla (143000) kuin ostinkin, on minulla nyt yli sata tuhatta velkaa. Ja talo on ostajilla. EHKÄ jälkiviisaanna tosiaan olisi ollut järkevääkin suostua kaupanpurkuun ilman oikeudenkäyntiä, mutta tuolloin minulla vielä oli uskoa oikeuden toteutumiseen. Ei ole enää. Tällä hetkellä 143 tuhannen talosta on varovaisen arvion mukaan velkaa minulla ja ostajilla yhteensä noin 280 tuhatta euroa. Lakimiehet ja todistajat ovat tienanneet tähän mennessä yhteensä noin 55 tuhatta euroa. Järkevää? No ei helvetissä.

Älkää ihmiset ikinä luottako yhteenkään talon ostajaan, on kuinka mukava ja yhteistyökykyinen sitten hyvänsä. Älkääkä myöskään luottako Suomen oikeusjärjestelmään kiinteistön myyjän kannalta. Ja kuntotarkastajat ym "asiantuntijat" ovat suuri vitsi, jotka ilman moraalista ja taloudellista vastuuta voivat helposti pilata yksittäisen ihmisen loppuelämän. Siinä varmasti tärkeimmät opetukset itselleni tästä. Ikinä en enää myy taloa kenellekään. Tuskin tosin on mahdollisuutta ostaakaan, vaikka se toki täysin turvallista Suomessa onkin.
Siis itsekkin olen seurannut "virheostoksia", jotka ovat realisoituneet siinä vaiheessa, kun ostajilla on eri osoite, taikka työpaikat pudonneet alta tms.
Ja suomen laki yms, ja kuinka se luetaan, on sikäli kiinnostava, että se joka osaa sitä lukea/kommentoidä, on vahvoilla...
Vastaa lainaten