Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 30.11.2004, 21:30
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Lainaus:
quote:
eli suunitelmat selvinneet

kyseessä siis on series IIA -70 land rover
kone ollut alkuperäinen rover diisseli.
suunnitelmana seuraavaa
-täydellinen läpikäynti
-kone todennäköisesti MB 240D (laippa kiikarissa ja kone siis hakusassa)
-TIC lehdet ja kaikki iskarit ??
http://www.offroadpaja.fi/Askuvat/Ma..._SII_small.jpg
-arb lukot etu ja taka
-safari varustelua
-auton äänieristykseen suuri parannus
-vanteet levittämään ja defen levikeet
http://www.offroadpaja.fi/Valokuvat/LR_SII_avo.jpg
-renkaiksi MT 285/75-16 ??
-maalaus olisko tuo defen tummavihree

mites SOA toimii lantikassa?(, siis tietenkin teet vaan mutta onko jollain kokemusta?)

Shuttle:
puhuit toisessa series II/III laatikon eroista ja yhdistämisestä,
eli jos jättää II jakolootan rattaat ja siihen sen III täyssynk. päälaatikon(emäntä vois tykätä jos on synkronoitu)
niin silloinko saa tippumaan hitaita pykäliä 1/50?
Täydellisestä läpikäynnistä sellaista että se on sitten useamman kuukauden - ellei vuosien projekti. Näin kuulemien mukaan.
offipajasta TIC-jouset ja niitten iskarit. Saa mukavasti sarjana kaikki puslat jne. Pultit kannattaa kaikki vaihtaa.

SOA:sta ei ole tietoa. Kai niitä on joku tehnyt. Tekee vaan aika kyttyrää kardaanikulmille..

Ja alla hieman siitä vaihteisto-kikkailusta.

Leikkaa-liimaa landroverenthusiast-forumilta.
Mikäli ei kieli lontoolle taivu voin yrittää kääntää.
Lainaus:
quote:
I've been mixing around with gearboxes.
Will put in my new suffix B T-case with suffix D gearbox in today/tomorrow. Then can telll you how big the differce is....

This is the theoretical part.
""""
What is all this talk about Suffix A, B, C and Gearboxes?
Land Rover produced 3 basic forms of the Series IIa transmission.
Suffix A: Has a small intermediate shaft in the transfer case (parenthetically used for the Ashcroft High Ratio conversion)
The Suffix A small intermediate shaft is felt by many to wear faster than the larger shafts.
Suffix B: Has a large intermediate shaft like all the later Series IIa and Series III transfer boxes BUT has a 2.888:1 low ratio in the 2 speed transfer box (like Suffix A) not 2.350:1 like later Series IIa and Series III transfer boxes
Suffix C and later: Has the larger intermediate shaft AND has a 2.350:1 low ratio in the 2 speed transfer box (like Series III's)
To make up for the difference in the low ratio gear, Suffix A (and B) main gearboxes have slightly "taller" first gears than suffix C and later Series IIa main gearboxes (2.996:1 in the A/B versus 3.60:1 in C onwards) to give an overall low ratio gearing of about 40:1 in 1 low.
HOWEVER, with some mixing and matching, interesting things can occur:
Final Drive ratios
Suffix A/B mainbox Suffix A/B mainbox Suffix C-on mainbox Suffix C-on mainbox
Gear A/B tranferbox C-on transferbox A/B tranferbox C-on transferbox
4 Hi 5.396 5.396 5.396 5.396
3 Hi 7.430 7.430 8.093 8.093
2 Hi 11.023 11.023 11.978 11.978
1 Hi 16.165 16.165 19.424 19.424
Rev Hi 13.743 13.743 16.295 16.295
4 Lo 13.574 11.045 13.574 11.045
3 Lo 18.691 15.210 20.360 16.568
2 Lo 30.541 22.565 30.133 24.520
1 Lo 40.667 33.091 48.865 39.762
Rev Lo 34.572 28.132 40.992 33.356
As can be seen, A suffix C main gearbox with A suffix B transfer box can reach a crawl ratio of nearly 50:1!!
These data are generated from the IIa Repair Manual. The high ratio transfer gear is always 1.148:1
Low ratio is either 2.888 (suff A/B) or 2.350 (suff C-on)
Differentials are 4.7:1 ratio in these calcuations

""""

Send me an email if you don't exactly understand the tabel, because it's out of word/excel and is easier to understand/read then.

The main point is you go with the right mixing from 1:40 tot 1:50 (needed for my 35 inch tires) and keep normal high ratio...
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
Vastaa lainaten