Kuluneella viikolla oli koulusta syysloma, niin pidin sitten käyttämättä jääneen kesälomaviikon tässä kohtaa pois ja puuhailin mesen kimpussa. Kesälomakelit oli kohdallaan, kun luntakin tuli parissa kohtaa
Lomaviikko alkoi pikku sivuprojektilla, DIY henkilönostin

:

Tälle tarttis varmaan hakee joku patentti tai jotain..
Sitten pääsinkin mesen kimppuun ja taas tarvittiin kaivinkonetta:
Ja kuva huipputeknisestä nostoapuvälineestä:
Sit mesen koppaa alkoi väsyttään ja se kellahti kyljelleen rengaspedille:
Tuhojen laajuuden kartoitus:
Ja se ajatus sitten lähti:

Palkki on 60x80x3mm ja putki kyljessä 48,3x3mm
Alakylki oli rutussa ja ruosteinen, niin tein varaovesta siihen korjauspalan:
Tässä kohtaa loppui suojakaasu. No pulloa täytättämään ja siitähän olikin leima pitkänä ja lähti kymppivuositarkastukseen.. PRKL.
Sit kattelit et mitä nurkista löytyy ja silmiin osui argon-pullo

No kiinni koneeseen ja aloin heppaileen kasaan rosteripakoputkistoa:
Olin aikasemmin jo keriinnyt tettään 6mm RST levystä noi laippaliitoksen osat ja kannakekorvia. Näihin sopii motonetin yleismallin tiiviste
Pari päivää meni ja suojakaasupullo palautui tarkastuksesta, niin askartelin repsikan pyöränkaaren loppuun. Tästä toteutuksesta myöhemmin lisää kuvia..
Sitten piti saada koppa pyörilleen. Tää on nyt varmasti suomen eniten madallettu G

:
Aikaisemmin vierailin kaverin pajalla ja väännettiin turvakaarien osat. Nyt niitä tuli liimattua kabiiniin. Laserista tuli aiemmin 5mm vahvikelappuja koriin:
Toista vinoputkea en vielä saanut paikalleen, kun pitää ensin parsia pikku ruosteet sieltä takakulmasta. Noiden vaakaputkien väliin tulee vaneriseinä, sillä noi latat on siihen hitsattu. Koko tavaratilan alueelle tulee välipohja lokareiden päälle, niin pääkaari toimii samalla laitana, ettei romut syöksy ohjaamoon...
Jatkuu..