Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.10.2014, 08:16
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Perusasetus

Tossa vaihelaatikon päällä näkyy venttiili mihin noi pumput työntää evästä ja tuolta venttiililtä lähtee sit letku keräily pyttyyn. Pytyn ylälaidasta lähtee 0.5bar vastaventtiilin läpi paluu linja ja ala laidasta letku suodattimelle. Nuitte siirtopumppujen kuvittelen tuottavan sen verran reilusti että kaikki tuotto ei pysty virtaamaan syöttöpumpun läpi. Pumpun paluulinjassa on melko pieni suutin jne. Joten keräily pytystä vertaa ylimääräinen eväs takaisin tankkiin tuon 0.5bar venttiilin läpi. Tämä venttiili toimii ikään kuin painerajana ja syöttöpumpulle pitäisi mennä soppaa 0.5bar paineella jne.

Toi vaihelaatikon päällä oleva venttiili toimii siten, että jos toiselta pumpulta tuleva paine romahtaa esim. ilman takia sulkee venttiilin sisällä oleva kuula linjan josta paine romahti ja sen takia järjestelmään ei pitäs hirveesti eksyä ilmaa. Sit kun siirtopumppu saa taas polttoainetta alkaa se tekemään painetta ja se aukaisee tuon linjan jne.

Se mitä siirto pumppu työntää ilmaa polttoaine järjestelmään pitäs kiertää mun järjen mukaan takas tankkiin koska keräily pytyssä on syöttöpumpun imu ala laidasta ja paluu ylä laidasta jne.

Koko järkestelmä on turha jos on 1 järkevän muotoinen tankki mutta mulla on onneks 2 vähemmän järkevän muotosta tankkia niin piti jotai keksiä polttoaineen saanti ongelmien välttämiseksi.

Selitin tohkeissani tätä ideaa joskus entiselle tallikaverille joka rakentelee itellee jotai ultralight lentokonetta niin hän sitten meni pilaamaan mun fiiliksen maailmaa mullistavasta keksinnöstä ja kerto että vastaavaa järjestelmää on käytetty lentokoneissa jo iät ajat ja tuon vaihtovasta venttiilin(vaihdelaatikon päällä) voi korvata kahdella vasta vettiilillä jos ilmenee ongelmia
Vastaa lainaten