Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 16.10.2014, 00:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ikävä kyllä väärässä olet lukkokuvitelmisi. Napalukko kytkee vain vetoakselin napaan kiinni. Eli jos ne on auki, vetoakselit pyörii joutavaa akseliputken sisällä. Perän tasauspyörästöön napalukoilla ei ole pienintäkään yhteyttä. Eli navat kiinni ja nelikko päälle, eiköhän se ala vetämään.
Jeps.. eli lyhyesti:
Napalukko = vetarin irrotus/ kytkeminen napaan.
Tasauspyörästön lukko = tasauspyörästön lukitseva mekaaninen systeemi, joka lukitsee akselilla molemmat vetoakselit olemaan "yhtä puuta".


Hämmästyttävän moni (aloitteleva offari/ tavallinen tallaaja) luulee, että napalukko = tasauspyörästön lukko. Napalukot auki neliveto on pelkkä takaveto vaikka tekisi mitä. Tosin kytkeytyyhän se neliveto päälle jakolaatikosta napalukkojen auki ollessakin, mutta ei se paljon auta kun etukardaani pyörittää tasauspyörästöä, muttei renkaita..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten