Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 10.10.2014, 13:27
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Hienot kisat oli sekä trialin että crossin osalta!
Triali törttöiltiin hienosti aloittamalla kolmospätkällä virhepistein 256. Koko kisan saalis oli 499 mukaanlukien tuo kolmospätkä kahteen kertaan. Eli paremminkin olisi voinut mennä.. Radat oli meille oikein sopivan haastavat ja hauskat ajaa, vaikka vaikeustaso olikin enemmän modia kuin standardia. Crossissa selvittiin molemmat lähdöt kunnialla maaliin, ekan lähdön jälkeen piti taakse alatukivarren rungonpusla vaihtaa. Se kestikin oikein yhden trialikisan ja yhden erän crossia ennenkuin oli monta senttiä väljää. Jäähdytinnestettä meni toistakymmentä litraa viikonlopun aikana vaikkei keittänyt kertaakaan, taitaa olla kansipahvi(t) tai kansi rikki. Samaa vikaa ihmeteltiin jo juhannustrialissa kun paisuntasäiliössä haisee vanha bensa, ettei ihan tuore oire ole. Crossin jälkimmäisessä lähdössä ajettiin erän kolmanneksi ja kun pikkupyöräisiä ei meidän lisäksi niin pitkälle selvinnyt kuin yksi auto, tuli pikkupyöräisten voitto.
Tuolla radalla ei rengaskoolla ollut niin suurta merkitystä, huomasi hyvin kun 33" pyörällä ja alkujaan 130 heppasella koneella pysyi suht hyvin isompien vauhdissa. Iso pyörä syö tehoa, vai mitä Ossi Lyhyemmässä radassa oli sekin hyvä puoli, että näki suunnilleen missä muut menee, Oskan hyydyttyä edestä pois, koitettiin muutama kierros ajaa Jounia ja Pekkaa kiinni, mutta nähtiin ettei ero pienene niin hiljettiin suosiolla ja kuitenkin nähtiin ettei Ossi saa meitä liikaa kiinni
Erityiskiitos ajanotosta, hienoa vertailla kierrosaikoja kierrosten kesken sekä muita vastaan!

Lähtisin kyllä noita ohituspaikkoja luomaan ratasuunnittelulla, enkä pellolla mittaamaan erotetulla pätkällä nopeuksia. Eikä auto ole toista nopeampi jos ohi ei pääse. Jälkimmäisen lähdön metsälenkki olisi saattanut pienellä viilauksella tarjota oikeita ohituspaikkoja, kun taas ekan lähdön iso metsälenkki oli liiankin laaja kun radan reunoja ei nähnyt eikä käytännössä päässyt tutustumaan tarpeeksi hyvin. Eikös rata-ajossa mene suunnilleen niin että kerran saa ajolinjaa vaihtaa mutkaan tultaessa tms, ettei ihan määrättömästi voi kurvailla siksakkia toisen edessä?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten