Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59
Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen  Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin  Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä 
|
Oma mielipiteeni on että officrossisa pitää olla monipuolista maastoa. Sillä saadaan pidettyä kalusto monipuolisempana, kun mikään yksittäinen auton ominaisuus ei ole "must" että voi pärjätä. Esim, jos koko kisa ajetaan pellolla, niin todennäköisesti 40" pyörillä ja porttaaleilla ei ole kovin montaa osallistujaa pidemmällä tähtäimellä vaan autot kehittyvät lähemmäksi rallicrossia. Ja vastaavasti jos koko maasto on pelkkää isoa kivikkoa niin isommat monsterit ovat luonnollisesti ainoa oikea valinta jos haluaa pärjätä. Sopiva sekoitus auttaa että monella autolla on mahdollisuus pärjätä.
Tässä kisassa olisin pitänyt ison kallion mukana, mutta tehnyt sinne muutaman muutoksen. Kukaan ei tainnut ajaa vasempaa laitaa, mutta siitäkin olisi voinut tehdä houkuttelevan jos olisi oikean laidan helppoon reittiin olisi tehty joku pakollinen lisälenkki kasvattamaan sen pituutta - samaan tapaan kuin mitä siellä kalliolle nousussa oli jossa jyrkkää mäkeä ajamalla säästi aikaa jos vain pääsi ylös. Vaihtoehtoreittien nopeutta on tietysti vaikea arvioida etukäteen, ja kriittiseen paikkaan halvaantunut kilpailija voi aiheuttaa taas lisämuutoksia reitteihin.
En ole koskaan ollut katsomassa Klapperia, mutta itse vierastan tuota mallia jossa kuralammikossa on vinssaus käynnissä samalla kun toiset syöttää täydellä kaasulla uutta spooria vierestä. Kun kypärä laitetaan päähän ja ajetaan kilpaa niin ainakin oma harkintakyky muuttuu suoraviivaisemmaksi, jolloin riski onnettomuuksiin kasvaa. Kyllä minä silti taidan tulla testaamaan jos tuollainen kisa joskus tulee.