Nonii...Tänää sain hiukan tutkittua Roogeria lisää. Viikonlopuksi oli sen verran ohjelmaa. Eillinen meni Heinolassa rokkirallia katsellessa, OTH tiimin kuski kun oli harjoittelemassa vauhtilaijeja

.
Takaluukkun jumitukset tais johtua lähinnä rasvan puutteesta koneistossa. Puuttuvan rasvan on sitten aikojen saatossa korvanut pöly ja lika. Jarruihin lisäsin nestettä lähes puol pulloa ja vuotokohtaa ei meinannut löytyä, otin sitte pääsylinterin irti ja totesin ettei sellaista määrää nestettä saa mahtumaan sinne mitenkään, kun ei tehostajan puolelle vuotanut. Ehdin jo ottaa eturenkaan irti ja tutkia ilmausruuveja, kun huomasin lätäkön kynnyksen etupäässä. Sieltähän se vuoti, nätisti putkesta joka vie pysäytystä taka-akselille. Oli sen verran haperoa putkea että tais olla ihan alkuperäistä...tai ainakin -80 luvulta. Nipat lähti nätisti irti molemmista päistä, vaikka tuumakokoja tuntui olevankin. Onneksi on avaimia siinäkin koossa.
Tuoltahan se tiputti...
Kun kerran jarruja ei saanut korjattu, niin tutkin kuskin sisäkahvaa. Joku seppä oli joskus irroitelut oviapahvia sellaisella voimalla että se oli jo useammassa osassa. Taaempi sisäkahva oli jo irtonaisena autossa niin näki hiukan mallia. Etummaisesta kahvasta oli myös se tapin/vivun...tai mikäs se nyt onkaan...reikä ratkennut ja näppärästi porattu uusi reikä siihen viereen, tosin vipu ei pysy siinä reiässä. Väliaikaisen (pysyvän...) korjauksen tein rautalangalla, niin että itsestään ei vipu tipahda pois.
Tuosta se on hajonna...
Tuollaisia kahvan koneistoja vois tarvita...pari ainakin.
Siinä jarruputkia irroittaessa naputtelin runkoa eri puolilta. Tuntui olevan yhä ehjänä. Myöskään alustassa ei ollut läpireikiä. Sieltä ei viitsinyt vielä kuvia ottaa, kun pohja on paksun saven peitossa. Pahin paikka korissa taitaa olla apparin jalkatilan kylki, sieltä lokarin alta. Hanskalokeron kansikaan ei pysy kiini, kun on toisesta päästä pellit niin loppu. Jos en ihan väärässä ole, niin se kohta on melkoisen suoraa peltiä ja helposti paikattavissa, kun lokarin ottaa pois. No voin olla myös ihan väärässä...
Huomenissa töihin mennessä pitää ottaa nipat malliksi mukaan ja teettää putki. Jos tälläviikolla löytyis jarrutkin...Niin ja käsijarru ei myöskään tunnu pitivän, juurikaan mitään. Täytyy tutustua tuohon kardaanijarruun ja sen toimintaan vähän tarkemmin...Eli toisin sanoen purkaa ja kasata. Tai sitten vaan koittaa sitä säätöä, googlella sain se nverran selville että jonkikokoista avainta kun pyörittelee säätöreiässä saattaa kässärinkin alkaa pitämään.
Edit: lukijoille tiedoksi että tästä ei metsäpeliä tule, vaan enempi entisöinnin puolelle menee. On noita uudempia ja huonompiakin aihioita.