Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joovai
Kävin äsken viä hallilla mittaamas akut, otin kengät irti ja molemmissa oli 12.83v ja juu kyl se on tiadossa, ei oo eka ruiseri mulla 
|
Aika harvassa cruiserit, joissa vastaava järjestelmä kuin tuossa 1hd-t/hz koneen startissa?
Mutta asiaan: siellä kuskin puolella, jarrupääsylinterin vieressä on rele, jolla ohjataan startin herätevirtaa mm. salamaraudan boksin ohjaamana.
Alussa sanoit, että toisessa akussa (lepo?) jännite oli eri kuin toisessa; silloin joko salamarauta on rikki, akunkengissä/kaapeleissa vikaa/huono kosketus, taikka sulake palanut.
siis salamarauta pitää lepotilassa akut rinnan, ja startatessa kytkee akut sarjaan.
Ja jos starttaat johdoista siten, että salamarauta ei vedä, niin silloin starttaa 12v:lla, (joskus olen joutunut erästä toista merkkiä käynnistämään yhdellä akulla...) mutta silloin on riski, että polttaa sulakkeen. ja kone pyörii laiskasti, toki tuo hdj horähtää helposti käyntiin 12v:llakin, eikä tarvitse edes sahata plussakeleillä.
Minä tarkistaisin vielä kerran nuo akun johdot, ja sitten kytkisin salamaraudan ohjaukseen suoraa 12v, MAX 30 sekunttia!!! ja kokeilisin startata suoraa starttimoottorin solennoidin liittimestä startin päävirtakaapeliin...
p.s vika lienee konehuoneessa, ei sisällä.