Viestiketju: HJ-61 pikkuvikoja
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 29.09.2014, 13:02
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ei taia ainakaa ihan tuol pumpun sisällä olla keskipakosäädintä?
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...tion-pump-body

Tuol on kyl sit kaikkee jännää niinku mechanical governor ja automatic timer
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...ol-engine-fuel

Mutta ootko varma, ettei tyhjäkäynnin säätö oo vaan liian matalalla? Siihen oli kaiketi säätö kaasuvivuston päässä? Kuitenki aika hämärää jos kierroksilla on vetoja normaalisti eikä mitää erikoista savutusta?
Ominaisuus on ollut kyseisessä tuotteessa siitä asti kun miulle tuli kesällä. Autossa hieman laakeampi tankki ja sieltä "piti" vian löytyä tyhjäkäyntiongelmiin... Sain kuulla että tuo tyhjäkäynti ongelma on ollut koneremontista asti jo vuoden päivät.. "Amati" jokkisseppä kasannu tuon koneen toiseen lohkoon kun entinen kone meni poks. Tosiaan syöttöpumpun rataskin heitti kolmella muttei vaikuttanu tuohon tyhjäkäyntiin. Nyt tullu puöriteltyä pumpun säädöt mitä vaan löytyy eikä vaikutusta tyhjäkäyntiin. Tulossa toinen vakiopumppu testattavaksi tuohon, saap nähdä.

Tähän mennessä kokeilutua ilman vaikutusta tyhjäkäyntiin:
-polttoaine lisäpumppu - polttoaine suoraan pöntöstä - pa-suodin ja linjasto puhdistettu - venttiilit säädetty(nekin heitti ihan kunnolla) - syöttöpumpun merkit kohdallaan -ennakon säätöä kokeiltu - Alipaine letkut käyty läpi/vaihdeltu - imuvuotoja etsitty -sammutin toimii normal -pumpusta ruuvailtu joka perhanan ruuvia eikä vaikutusta.

Seuraavaksi pitää aukasta jakopää näkyviin ja vaihtaa kampiakselin etu stefa mikäli semmon varaosaputkasta löytyy. Samalla tarkistan tuon "automatic timer" härvelin ja onko lie merkit jakopäässä kohdallaan? Ymmärtääkö ken tuon toimintaperiaatteen en oo ihe vielä kattonu tuonne jakopäähän? Vaikuttaako se mutikka ennakon säätöön "keskipakoissäätimen" tavoin? Omituisinta on miten auto käy tyhjäkäyntiä nätisti kun on 1000rpm, mutta kun laskee kaasua sen alle sammuu kun seinään.
Oppiipahan tämänkin romun kun muitten virityksiä korjaa..
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten