Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jallu71
Mitenkä porukka on saanut hullunkierto letkun pelittämään? Ite yritin laittaa vaan on ilmeisesti vääränlainen välinippa 90 kulmaan kun ei lähe jengoille ja jengat on kartion malliset..Sitäkin mietin kun päälootan proppu on paljon ylenpänä kun jakiksen että toimiikohan toi systeemi oikeesti..Jakiksessa on vissiin 3 litraa ylimäärästä ölppää ja pääloota melko kuiva luonnollisesti. Kaikki vinkit on tervetulleita..
|
Kierron idea on se että jakiksen stefa pumppaa ölyä päälootaan joka tulvii täyttöropun kautta takaisin jakikseen.
Letku pitää lähteä päälootasta tietty alaspäin että valuu. Jos sulla homma toimii toisinpäin niin oudompi tapaus.
Siis täyttöropusta täyttöroppuun letku ja tietty päälootasta valuu jakikseen. Täytin omat lootat ylitäyteen auton ollessa vinossa eli jakis on hieman ylitäynnä mutta ei juurikaan tiputtele uusilla stefoilla.
Noi barapoolijouset kuullostaa hyviltä mutta niiden tarvii olla sellaisinaan sopivat käyttöön, lateja ei voi poistella kuten monilehtipakoissa. Mun mielestä orkkisjousien ongelmaksi tulee se sisäinen kitka/vaimennus kun kuivat ruosteiset lehdet ei liu-u toisiinsa nähden. Lisäksi lehti kuluttaa ylempään lehteen kolon perusasennossa ja lehti vaatii kovemman jouston ennenkuin lehti hyppää kolon yli -> pintakovuus.
Siihen auttaa kun katkoo lehdet sen kolon kohdalta tai hioo kolon pois.
Ohut kulut kärki ei tosin kanna paljoa joten katkominen keventää ja herkistää jousitusta.
Kun laitoin omaan n.1cm paksut kumit latien päihin niin tuntui kuin olisi vaihanut ilmajousiin, kun niihin tottui ja rasvasi latit niin sama tunne. Rasvat vaan peseytyy nopeasti pois eikä lateja saa kunnolla voideltua joillei niitä saa irti toisistaan.
Uskon että se soa suorilla kiiltäviksi hiotuilla lateilla ravottuina ovat herkimmät molempiinsuuntiin joustavimmat jouset mutta mulla niitä ei ole. Kaikki vakiojousiin verrattavat eivät voi tehdä merkittävää muutosta jos ne on kunnostettu viimeisenpäälle.
Mulla on mielessä ilmakevennetyt iskarit jotka tuplana edessä keventäisi lehdiltä tonnin helposti.
Samalla kun jousitus herkistyy niin tuplavaimennus auttaisi hallintaa.
http://www.ebay.com/itm/Monroe-MA764...3D331142108665
Tuollaiset voisi tarvittaessa korottaa ja samalla herkistää lehtijousia, normitasolla varmaan pärjäisi ilman vakaajiakin. Jos tarvii uusia iskareita niin miksi ei kokeilisi noita?
Vakiojousien kunnostus, ehkä pieni käyristystaonta ja pari latia pois. sillä ja ilmaiskareilla se 10cm vois toimia.