Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.09.2014, 23:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lompakkonsa hukannut mies

Siis löysin jyväskylän läheltä huoltoasemalta miehen mustan lompakon, ja kortteja ja käteistä (muutama satanen, ne näky päällimäisenä, kun "kirmasin" huoltamon kassalle, että onko k.o henkilö vielä täällä,,,,,,,,
No, kun me syötiin välipalaa, niin k.o huoltoaseman henkilökunta selvitti lompakon omistajaa (kun lompakossa oli rahan lisäksi "muutama" henkilö "tokumentti")
No, kun tulin vessasta, niin annoin vapaaehtoisesti oman puhelinumeron. huoltpaseman sitä pyytäessä...
"Maatiaisena" olisin olettanut, etta minun ei tarvi miettiä vuosikausia...
Siis muutama satanen ja paperit (kortit?) löytö, ja en Varastanut? kun ei ole tullut kutsua kuulusteluun...

Siis tämä lompakkonsa hukannut sankari halusi minun tiedot. Nähtävästi sen takia että jos jotain olisi puuttunut, olisi alkanut karhuamaan perästä...
Minä oletin, että ainakin olisi kiittänyt. Olisi pitänyt viedä poliisille, kun oli muutama satku rahaa, olisi löytöpalkkiolla saanut sentään jotain...
En yhtään ihmettele, että ihmiset ei palauta löytämiään tavaroita, kun kerran ainoa "seuraus" on se, että jos jotain puuttuu tms. niin siitä joudut tilille.

Kerran löysin avaimen, jossa oli avaimenperä, jossa luvattiin löytöpalkkio; palautus oli muistaakseni vakuutusyhtiöön?: No minä etsin k.o yhtion konttorin, maksoin parkkimaksun ja jonotin tiskille vajaan tunnin. Ja löytöpalkkio oli muistaakseni 10 markkaa, ja se piti kuitata lapulle jossa oli sosiaaliturvatunnukseni yhteystietoineen, ja vakuutukseni siitä ette en ole saanut avaimia haltuuni rikollisin keinoin, enkä ole kopioinut taikka käyttänyt avaimia. -> reilun tunnin hommasta jäi käteen parkkimaksun ja polttoineen jälkeen kahvikupin hinta...

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 28.09.2014 19:13