Viestiketju: Ostetaan napalukot 92´ 2.5 td pajeroon
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 22.09.2014, 11:20
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

No ei sinne voi mitään osaa "vaihtaa"... tai toki voi vaihtaa, mutta siellä NAVASSA ei ole mitään liikkuvia osia, jotka kuluisivat ajan myötä.
Jos siellä joku pitää ääntä, niin se on jarru, murros, tai pyöränlaakeri... tai etuperä, mutta napalukkoja siinä ei tosiaan ole, vaan ne on kiinteästi ne vetoakselit siellä, eli pultilla/boorituksella.

"Viskokytkimen heikkous on kuitenkin se, että se ei missään vaiheessa lukitu täydellisesti. Siis akselistot eivät milloinkaan pyöri aina ja kaikkialla samalla nopeudella. Pidon ollessa riittävän heikko viskokytkin alkaa luistaa eikä se enää jaa akselistoihin voimaa pitävällä pinnalla olevan akseliston tarpeen mukaista määrää. Tästä syystä L200:ssa on myös ”lukittu” nopea neliveto, 4HLC. Siinä keskitasauspyörästö on lukossa, eli etu- ja taka-akselisto pyörivät aina yhtä nopeasti. Toisin sanoen voimaa kulkeutuu niin paljon, että pitävällä pinnalla olevan akselistonkin pyörät alkavat pyöriä ja auto edetä."

Kyllä se nopea nelikko on myös Pajerossa, ja tuo viimeinen lause on hieno: "voimaa kulkeutuu niin paljon, että pitävällä pinnalla olevan akselistonkin pyörät alkavat pyöriä, ja auto edetä"
Vastaa lainaten