Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 21.09.2014, 23:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jos haluaa hyvän limited slip- lukon etuakselille, niin unohtaa noiden kitkarimpuloiden kanssa pelleilyn. Sillä saa vain vähän paremman kuin avoimesta perästä, jollei sitten kiristä niin paljon että on jo turhan tiukka - ja siltikin se tulee luistamaan kun tarvetta olisi. Jarrulla toki voi auttaa.

Detroit Truetrac (torsen- tyyppinen limited slip) eteen, sitä voi ajaa kevyesti jarru päällä toinen eturengas ilmassa ja pitäisi silti kulkea. Ei myöskään varsinaisesti voi kulua (rattaat toki jossain vaiheessa), ja pito silti ihan eri luokkaa kuin tavallisessa kitkalukossa.


20Nm kuulostaa aika vähältä ralliautoon; Danan takaperissä kitkalukon kuuluisi pitää muistaakseni n.400Nm (uutena), mutta eihän tuokaan paljoa ole kun ajattelee millaisia vääntöjä esim. pikkuykkösella aika helposti saa aikaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten