Näytä yksittäinen viesti
  #64  
Vanha 18.09.2014, 08:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Lastaaminen oli hanskassa ja kuljetusvälineet kunnossa tälläkin sepällä? Jälkeenpäin harmittaa ettei tullu kommentoitua kyseiselle kuljettajalle tuosta mitään..
Tuli muutamaan kertaan ohjeistettua K-Raudan kuormapihalla näitä neropatteja, kun niillä oli tuollaisen perheauton perässä 6m 2x4:ää kauhea pino yksiakselisen tai tandemkärryn päällä, ja siinä vaiheessa jo painoa paljon yli sallitun, ja aisassa nostoa vähintään 50-100 kilon edestä. Piti muutamalle ihan rautalangasta vääntää, että jos näen sinun tuolla lähtevän eteenpäin niin 112 on jo puhelimessa valittuna

Yleensähän noilla samoilla sankareilla tosiaan kuormansidontana on joko pari narua, tai aivan päin helvettiä laitetut liinat ja liian vähän. Jeepillä hain kerran 6m pitkää painekyllästettyä lautaa tontille n.2500kg kuorman autotrailerilla, aisapainoa tuli sillä lastilla n.200kg - juuri sen verran että auton perä painui sille tasolle että oli vetopää sopivalla korkeudella. Takarenkaisiin laitoin etukäteen painetta jonnekin 3bar. huitteille, niin meni oikein nätisti. Muutaman kerran tullut Jeepillä kiskottua lähes täysipainoista telikärryä maantiellä, ja ihan noilla 32" mutiaisillakin menee oikein hyvin kun aisapainoa on riittävästi, takarenkaissa n.3 bar paineet ja kärryn renkaat myös lähellä maksimipaineita.


Tuo mitä joku totesi mahdollisimman lyhyestä vetoauton peräylityksestä painavaa kärryä kiskoessa, se pitää kyllä aika hyvin paikkansa. Se, mitä ihmettelen Suomessa ja euro- koukuissa yleensäkin, on kohtalaisen matalaksi suositellut aisapainot. Ei kärryn tartte olla kovin iso/ painava (1500kg tjsp), kun olisi hyvä olla mielummin sen 150kg kuin 75kg aisapainoa. Mitä tulee vetonopeuksiin, niin tuossa menneellä 3 viikon/ reilu 8000km roadtripillä USA:ssa pystyi taas toteamaan että ei se 70mph (112km/h) näytä olevan ollenkaan huono nopeus peräkärrylle, kun vain vetokalusto on kunnossa. Hienosti menee nuo 1-ton jenkkipickupit helvetillisen iso kärry perässä Saisi Suomessakin nostaa tietyissä yhdistelmissä vetonopeuden 100km/h tasolle kuten joissain Euroopan maissa on. Toki kaikilla yhdistelmillä se ei ole todellakaan järkevä nopeus..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten