Pitkästä aikaa taas vähän päivitystä.
Eipä ole juurikaan tullut auton kanssa puuhasteltua muuta kuin ajettua. Tuli näet hommattua veneprojekti ja kesän vapaa-aika onkin oikeastaan kulunut venettä laitellessa ja sen kanssa ajellessa. Auto tuli käytettyä katsastuksessa heinäkuun puolivälissä ja meni läpi ilman mitään huomautuksia.
Viime viikolla auton alle alkoi muodostua vähän öljyläikkää, joten tuli sitten viikonloppuna tutkittua mistä oikein vuotaa. Tuli ajettua auto montulle ja sitten lampun kanssa käymään läpi mistä vuotaa. Selkeää vuotokohtaa ei puolen tunnin ihmettelyn aikana osunut silmään, sillä ilmeisesti ajoviima oli sen verran tehokkaasti levitellyt öljyä ympäriinsä. Öljyn värin ja hajun perusteella päättelin vuodon tulevan vaihteistosta. Öljyn tason tarkastus vahvisti epäilyksen, eli vaihteistossa öljyvajetta ja jakolaatikko täynnä. Sitten päätin putsata kaiken öljyn ja lian huolellisesti pois ja lähteä hakemaan vaihteistoon lisää öljyä ajatuksena, että josko vuoto näkyisi selvemmin pienen ajon jälkeen puhtaassa vaihteistossa.
Öljynhakukeikan jälkeen taas auton alle ja johan löytyi vuotokohta. Peruutusvalon katkaisijan juuresta vuotaa.
Jotta anturiin pääsee käsiksi pitää purkaa pois vaihteistotunneli, joka on hommana aika veemäinen.
Sitten pääsikin käsiksi vuotavaan katkaisijaan.
Ei muuta kuin katkaisija irti, sitten uusi kuparitiiviste ja tippa hydrauliikkatiivistettä kierteisiin ja takaisin kasaan.
Koska anturi ei ollut ihan löysälläkään, tuli mieleen josko olisi vuotanut siksi, että huohotin olisi tukkeessa ja sen takia ruikki mistä helpoiten paineet pääsee karkuun. Joten ei muuta kuin huohottimen banjoliitin auki ja paineilmaa putkeen, jossa tuntui kyllä ilma liikkuvan ihan hyvin.
Sen jälkeen ei muuta kuin kamat takaisin kasaan, öljyä laatikkoon ja sormet ristiin että vuoto loppuu. Toistaiseksi ei ole enää tiputellut mistään. Mutta eikös näistä sanota, että jos nää ei vuoda niin öljy on loppu.