Viestiketju: nissan king cap topic
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 17.09.2014, 05:51
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
"Syöttöä niin paljon kun irtoaa ja sitten ahtopainetta niin paljon että savuttaminen juuri katoaa"

Itse ruuvasin niin paljon kuin pystyi ilman että tyhjäkäynti on mahdoton. Tuohon tyhjäkäyntiin vaikutti ainakin itsellä kaasuvaijerin kireys. Ensin kaasupolkimelta & pumpulta vaijeri löyhäksi ja sit soppaa niin paljon kun saa ilman että tyhjäkäynti on liian kova.

Oma savuttaa 0,5...0,6 ahdoilla, nyt oon ajellut 0,8 ahdoilla.
Tuossa minun yksilössä oli joku edellinen omistaja roplaillut vaijeria yms. joten se ei tainnut palautua aivan pohjaan asti, eli soppaa saisi lisäillä pienellä hienosäädöllä...
Olit aivan oikeassa. Löysäsin kaasuvaijeriin säätöä pumpun päästä ja nyt sain tyhjäkäynnin säädettyä.
Ahtopaine on nyt 0,75 (mulla aika tarkasti 0,1 baria säätövarren kierros)
Testailin muutaman kerran syöttöä ajaessa milloin alkaa savuttaa ja siitä puoli kierrosta syöttöä takaisinpäin. Kun kiihdyttää voimakkaasti hitaasta vauhdista niin kyllä sinne savua silloin jää leijaileen... Samoin kylmäkäynnistyksen jälkeen savuttaa kunnes lämpeää.

Kokeilin noilla 32" renkailla (mulla kesärenkaat 32x11,5x15) sen verran että helposti kulkee satasta ja voi ihan hyvin vielä siitäkin vauhdista lähteä ohittaan. Paikaltaan kiihdytys on aivan eri luokaa kuin ennen.
Pitää näköjään muuttaa ajotapaa, ettei vedätä 5 vaihteella liikaa, tai luistata kytkintä vaihtaessa ja paikoiltaan lähdöissä.
Jaksaa nimittäin vetää jo 60km alkaen jo ihan hyvin vitosella.

Jonkinlaisen kulutuslukeman saan seuraavalla tankkauksella.
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 17.09.2014 05:57
Vastaa lainaten