Volvo 740 turbo on ollu vuodesta 2000 vähä välillä projektina, välillä seisonnassa ja välillä jopa vähän ajettukin. Jokunen laatikko siitä oon saanu räjäytettyä ja viime kesänä kiertokanki tuli lohkon kyljestä pihalle. Teki muuten komeat reiät molemmin puolen lohkoa! Nyt on rakenteilla siihen B23 lohkoon perustuva kone johon tulee H-profiili kanget ja huippuviilattu 531 kansi 3mm isommilla venttiileillä ym... Kone pystyy tuottamaan reippaasti yli 400hv kunhan saan hommattua vielä isomman turbon ja ohjelmoitavan ruiskun. Enskesänä pitää kuitenkin tyytyä 300+++ heppoihin. Niin ja sit pitäis vielä hommata se getragin laatikko... Onneks perä ainakin on mallia hyvä, ja vielä lukollinen!
Kelkallakin tulee ajeltua. Nyt on alla Polaris 600RMK ´98 joka mahdollisesti vaihtuu uuteen Polaris 600 Switchbackiin.
Veneilyä en voi enää kutsua harrastukseksi kun sitä on tehty työkseen jo seitsemän vuotta.
Neliveto Belaruksellakin tulee välillä pelleiltyä. Ihan niinkun Jope Ruonansuu laulaa: Kun moottori käyntiin tärähtää niin sulakerasiassa kärähtää!
Vanha talokin löytyy. Rakennettu ilmeisesti Terijoella joskus vuosituhannen vaihteessa ja pystytetty nykyiselle paikalle vuonna 1923.
Meripelastustoiminnassa olin aktiivinen ennen mutta nykyään ei kerkee kun oon työn puolesta joka päivä merellä.
Tulipahan vuodatettua...... Huh!
LandCruiser HJ61
Hilux 4x4
|