Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500
olenko ymmärtänyt oikein? et kun alkaa öljynpaine tippumaan niin rupee kk-laakerit oleen loppu! vai onko jokin muu esim. öljypumppu? ja jos noi kk-laakerit on kaput niin löytyykö niihin jotain parempia malleja ja jotain eri kokoja, niin ja mistä kannattais ostaa ja mistä sen oikeen koon tietää?
|
Ensiksi, mistä tiedät että öljynpaineet ovat tippuneet? nimittäin tuo alkuperäinen mittari on aika epätarkka.
Mittaa linjasta vaikkapa bilteman mekaanisella mittarilla tms.
Nuo kiertokangen laakerit eivät aivan dramaattisesti vaikuta paineisiin, jonkin verran kylläkin.
HDJ-80 on mäntien öljyjäähdytyksien venttiilinä sama venttiili mikä hiluxissa ja hiacessa, jos siitä katkeaa jousi, niin tyhjäkäynnillä öljynpaineet putoaa dramaattisesti, toki ongelma ei vaivaa hdj:ta yleisesti.
Ja kiertokangen laakerien kokoja on tosiaankin ainakin 3, vai oliko 5? siis jokaista nimellismittaa kohti. Myös toyotan omat laakerit kestää, ongelmatapaukset on nuo -90 luvun alun laakerit, muistaakseni niistä piti ympäristösyistä jättää lyijy pois, meni vähänaikaan saada kestämään.